Branding w pracy wirtualnej asystentki

Zapraszam Cię do obejrzenia filmu lub do przeczytania artykułu, w którym poruszam tematykę brandingu w branży WA. Tworzyć własną markę, czy działać bardziej od zaplecza?

Podział oraz zaplecze budowania własnej marki.

Znam wirtualne asystentki, które działają w taki sposób, że nie inwestują czasu w budowanie własnej strony internetowej, tworzeniu kont w social media. Nie są znane wszędzie, ale mimo to mają klientów i pracują dla nich, jednak z drugiej strony wszystko zależy od tego, jak ktoś chce pracować. Jeżeli nam zależy, aby być pracownikiem zdalnym, pozyskiwać klientów z portali czy polecenia, to dostajemy takie możliwości pracy. Są też osoby, które pracują na maksa nad budowaniem marki osobistej w sieci, są w większości miejsc takich jak Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn. Warto pamiętać, aby się nie zapędzić i dopiero gdy wdrożymy się w jednym medium, to potem stopniowo przechodzimy do kolejnych, ważne, aby nie dojść do stadium, w którym jesteśmy wszędzie, a tak naprawdę nas nie ma nigdzie, bo nie mamy na to czasu. Dlatego warto to zrównoważyć i w wolnych chwilach pracować trochę dla swojej firmy prowadząc fanpage i rozwijając strony, a kiedy dla klientów to dla klientów. Ważne jest obranie swojego planu i swojej strategii mniejszymi a później większymi krokami.

Obieranie strategii w brandingu.

Każda z nas musi się zastanowić na samy starcie, jak chce, żeby to wyglądało. Czy interesuje nas wyłącznie praca dla klientów, z polecenia, czy pokazywanie się szerszemu gronu odbiorców, budowanie marki? Możemy również tworzyć materiały, bardziej edukacyjne dla klientów np. jak wygląda przebieg współpracy, oraz działać jako wsparcie dla bardziej doświadczonych wirtualnych asystentek. Wirtualna asystentka jest to nowy zawód, ale szybko rozwijający się, dlatego warto spróbować czegoś nowego, a jeśli okaże się, że nie kręci się nam to w taki sposób, w jaki byśmy chciały, to zawsze możemy wrócić na etat, albo zostać przy swojej firmie, ale pomyśleć o zmianie strategii u udaniu się o wsparcie i pomoc do kogoś bardziej doświadczonego.

Wybór odpowiedniego planu dla własnego wizerunku.

Reasumując, każda droga jest dobra i jaką sobie obierzecie, to jest wasza personalna sprawa. Praca od zaplecza, czy w zależności od tego, jaką ilość klientów macie, na tyle będziecie mogły sobie pozwolić na byciu aktywnym i tworzeniu wielu produktów, materiałów, teksów, filmów i transmisji. Wszystko jest kwestią tego, jak się z tym czujecie i żeby to było zgodne z wami. Najważniejsze, aby podejść do tego powoli, małymi krokami, ale jeżeli lubicie działać szybko, to jak najbardziej warto próbować. Czasem również zdarzają się sytuację, że obrana strategia na klienta docelowego przyciąga zupełnie innego i wtedy zastanawiacie się, co się stało, że nie udało się trafić w punkt, natomiast może jednak Ci klienci również pasują do waszej idei, to wszystko już zależy od was samych.

Mam nadzieję, że wpis będzie dla Ciebie przydatny i pomocny w ustaleniu, w jakim kierunku sama chcesz iść i jaką strategię rozwoju własnej marki obrać. 

Zapraszam Cię do grupy  ” Wirtualna Asystentka po godzinach – rozmowy, wsparcie, inspiracja.”, gdzie regularnie odbywają się transmisje live.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *